сряда, 22 юни 2011 г.

Един прост призив


Вчера вечерта разговора ми с Ици ме накара много да се замисля за младото поколение и за неговия тотален непукизъм и незаинтересованост от случващото се около него.  Изхождайки от личната ми позиция ми е доста трудно да асимилирам  факта, че  хората не ги интересува въобще в какъв свят живеят.
 И  най-страшното за мен е често изказването на желанието ми да живея в един по-добър свят буди само присмех и повод за поредната обида в хората около мен..
Наистина ли стигнахме до момента , в който любопитните и интересуващи се хора , ще са обект на подигравки?!
Толкова ли е ужасно да се възмущаваш, че младите майки, които се осигуряват на пълна работна заплата нямат право на детски надбавки? Защо за Бога? Каква е причината тези, които реално внасят приходи в държавата да бъдат най-ощетени от нея, а онези, които не полагат грам усилия дори да си намерят работа и вечно трябва да се „интегрират”  да получават?
Според вас това би ли стимулирало младите момичета и жени да раждат? Въпросът тук не е в 35-те лева, а в принципа..
Извинявайте, но въобще не съм съгласна!!! Това е повече от абсурд..
В подкрепа дойде и снощната новина, че видиш ли държавата спестила 40 милиона лева! И от какво- от майчинските.. Ей, хора, вие не виждате ли, че това не е никак нормално!!! Къде е гражданското ви самосъзнание? ! Или и то изчезна напълно?
Защо тази мила държава не спести от разходи за водене на безсмислени дела,огромния апарат на държавната администрация ( където дублирането на функции и задължение е повече от обичайна практика) увеличение на заплатите на депутати,съветници и тем подобни..? А точно от майчински!
Ето това наистина е една от най-непопулярните финансови мерки за преодоляване на кризата!!!
Но да се върна на наболелия за мен ( и не само) въпрос за абсолютната безхаберност на младите хора и техният вече формиран начин на мислене и отношение към случващото се наоколо!
Скоро, след като избухнаха стачните действия в Гърция, имах „глупостта” да отправя следния коментар в офиса – „Ей, колко им се кефя на гърците! Браво!”..
Няма да повярвате, но отговорът на моите колеги ( уж високо образовани и професионалисти в областта, в която работят ) беше следният –„ Е, какво пък толкова им се кефиш на тези гърци? Няма въобще за какво да им казваш браво. Толкова са зле.. Какво ще постигнат с тези стачки и протести?”.. Предварително отбелязвам, че всеки човек има право на мнение и аз нямам против хората да са на различно от моето. Но не разбирам следното- възможно ли е да сме слепи за главното – гърците имат гражданско общество и се борят да не загубят привилегиите си и добрия си начин на живот.. Тях не ги интересува мнението на Ангела Меркел или на някой друг..За тях важното е, че отстояват позицията си и правата си- да живеят в държава, чиито задължения са да осигурява спокоен живот на гражданите си без да ги натоварва излишно с данъци, политики и т.н.!!!!
Не искат ли всички точно това!!!
 Аз със сигурност искам аз да остарея и моите деца да израснат на място , където не се пали свещ за мъртвата съдебна система, където избираните за независими върховни съдии се хвалят в колко близки отношения са с вицепремиера и министър на вътрешните работи.
 Искам да живея на място, където лекарите да спазват Хипократовата клетва, където децата ми да имат също толкова права, колкото и децата на определени малцинствени групи в страната.
Където, ако ми се наложи да имам вземане-даване с държавната администрация да не се чувствам като езиковеда Иван Антонов, чието сако е регистрирано като „частна овца” , за която е длъжен да плаща да плаща данъци.
Хиляди са примерите, които мога да дам в тази посока.. Но те няма да имат никаква реална стойност, ако младото поколение не се замисли и не прояви дори капчица интерес към околния свят! Ако любопитните продължават да бъдат хулени и да им се натяква постоянно, че са „луди”.
Няма как да формираме каквото и да е гражданско общество и да спасим и себе си, и държавата си, ако следваме моята любима поговорка – „Преклонена глава сабя не е сече”..
Защото в крайна сметка и преклонената глава ще падне….

Няма коментари:

Публикуване на коментар